Tematy:
1. Zwierzęta domowe i hodowlane
2. Co to znaczy Eko?
3. W krainie wyobraźni
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
• zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
• kształtowanie umiejętności orientacji w schemacie ciała
• rozwijanie sprawności motorycznej poprzez zabawy ruchowe i ruch przy muzyce
OBSZAR EMOCJONALNY
• zachęcanie do kontaktów ze zwierzętami i czerpania satysfakcji z tworzenia relacji między dzieckiem a pupilem
• rozbudzenie dziecięcej empatii w stosunku do zwierząt
• uwrażliwienie na potrzeby zwierząt domowych
• poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
• tworzenie sytuacji umożliwiających czerpanie satysfakcji emocjonalnej z kontaktów z przyrodą
OBSZAR SPOŁECZNY
• rozwijanie umiejętności współpracy w czasie zabaw
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad
• stwarzanie okazji do okazywania sympatii innym
• budowanie poczucia społecznej odpowiedzialności za środowisko naturalne
OBSZAR POZNAWCZY
• poznanie wybranych gatunków zwierząt domowych i hodowlanych i ich znaczenia dla ludzi
• tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów, klasyfikowaniem
• zachęcanie dzieci do kontaktu z książką i podejmowania prostych zabaw czytelniczych
• rozwijanie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
• kształtowanie umiejętności orientacji na kartce
• kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
• zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
• rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne i słuchanie utworów literackich
• stymulowanie rozwoju mowy poprzez zabawy słowne, wypowiadanie swoich opinii i dzielenie się doświadczeniami
• rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne i onomatopeiczne
kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne
• zachęcanie do podejmowania działań proekologicznych w sytuacjach życia codziennego
• zapoznanie z procesem segregowania śmieci oraz ich przetwarzania
• wdrażanie do oszczędzania wody i energii elektrycznej
• rozwijanie ciekawości poprzez polisensoryczne stymulowanie procesów poznawczych