Tematy kompleksowe:
1. Wszystko jest muzyką
2. Wiosenne przebudzenia
3. Od kurnika do świątecznego koszyka
Cele:
• uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza
• rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej, umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumienie
• zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry
• zapoznanie z instrumentami muzycznymi i podziałem ich ze względu na źródło dźwięku, utrwalenie ich nazw
• poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)
• wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
• utrwalenie nazw emocji, min z nimi związanych
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji
• kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
• rozwijanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów
• ćwiczenie aparatu mowy przez wymawianie wyrazów dźwiękonaśladowczych
• utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”
• kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
• zapoznanie z przysłowiem: „w marcu jak w garncu”
• utrwalanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych
• zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru
• rozwijanie umiejętności matematycznych
• zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
• zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i odgłosami, które wydają
• zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy
• poznanie narzędzi ogrodniczych
• kształtowanie nawyku sprzątania
• utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny
• utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin
• zapoznanie z życiem i pracą na wsi
• utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają
• utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt
• kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury
• rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw
• zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji
• kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje
• zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami
• utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego
Opracowała: p. Dagmara