Grupa pierwsza "Pszczółki" to dzieci 3-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Wiesława
p. Alicja
p. Natalia
POMOC NAUCZYCIELA:
p. Ewa
POMOC:
p. Ania
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC KWIECIEŃ
GR. I PSZCZÓŁKI
Temat kompleksowy:
1. „Zdrowe przedszkolaki”
2. „Wiosenny ogród”
3. „Mieszkam w Polsce”
Cele:
-Kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem.
- Kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza.
- Wzbogacenie słownika o wyrazy: pacjent, stetoskop.
- Rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia.
- Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie, kształtowanie umiejętności rozdzielania elementów na dwie równe części, rozumienie określenia tyle samo.
- Zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną, rozpoznawanie i nazywanie narzędzi ogrodniczych.
- Doskonalenie pamięci, spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej.
- Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni.
- Posługiwanie się wyrazami: łopata, grabie, motyka, konewka, ogrodnik, nasion.
- Doskonalenie analizy i syntezy sylabowej.
- Kształcenie poczucia rytmu i słuchu fonematycznego
- Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności – mniej, więcej, o ile więcej, o ile więcej, o ile mniej, wyznaczania wyników dodawania.
- Poznanie budynków: dom jednorodzinny, blok, określanie różnic i podobieństw domów.
- Wdrażanie do posługiwania się określeniami: niski, wysoki, oraz nazwami kolorów podstawowych.
- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej- rozumienie nazwy swojego kraju: Polska i budzenie przywiązania do niego.
- Poznanie godła i flagi- symboli narodowych, posługiwanie się wyrażeniem flaga Polski.
LITERATURA DZIECIĘCA:
- Wiersz Piotra Nalepy „Lekarz”
- Wiersz Elżbiety Minczakiewicz „Rada na katar”
- Wiersz Doroty Gellner „Kwiatki – bratki”
- Bajka Agnieszki Galicy „Jak koza została ogrodnikiem”
- Opowiadanie Agnieszki Galicy „Wielkanoc u Tosi”
PIOSENKI DZIECIĘCE:
- „Głowa, ramiona….”
WARTO POCZYTAĆ :
- E. Piotrowska „Tupcio Chrupcio Idę do lekarza”
Opracowała: p. Wiesława
JĘZYK ANGIELSKI - KWIECIEŃ 2024r
JOBS:
- wprowadzenie nazw wybranych zawodów: a teacher, a doctor, a police officer, a firefighter, a pilot
- zabawa z piosenką „Who do you see?”
WILD ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych dzikich zwierząt: a tiger, an elephant, a lion, a monkey, a snake
- zabawa z piosenką: „Let’s go to the ZOO” Super Simple Songs
ACTIVITIES:
- wprowadzenie słownictwa związanego wykonywaniem różnych czynności: eating, sleeping, running, jumping, swimming
- zabawa z piosenką „Walking, walking” Super Simple Songs