Grupa IV "Żabki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Marzena
p. Beata
POMOC NAUCZYCIELA:
p. Edyta
POMOC:
p. Patrycja
- Przygotowania do zimy
- Przygotowania do świąt
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :
- dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla zimy,
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- zachęcanie do uważnego słuchania poleceń N.,
- rozwijanie sprawności ruchowej.
Wzbogacanie wiedzy o wyglądzie płatków śniegu, rozwijanie sprawności manualnej.
- układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.
- rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- wzbogacanie zasobu słownictwa,
- utrwalanie gry na poznanych instrumentach,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności rachunkowych,
- utrwalanie pojęć: wysoko, nisko.
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
- wzbogacenie słownictwa,
- rozwijanie sprawnościowi manualnej.
- obserwowanie czynności wykonywanych przez osoby i naśladowanie tych czynności (np. zabawa Rób to co ja)
- układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.
- rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.
Liczenie
- liczenie wyodrębnianych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
- liczenie na palcach.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Opracowała: p. Marzena
CHRISTMAS
- wprowadzenie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia – Santa Claus, reindeer, christmas tree, baubles, candy cane, christmas stocking, gingerbread man
- „Santa”, „Merry Christmas” – zabawa z piosenką,
- „Santa, Santa” - nauka wierszyka o Mikołaju
- „What do you want for Christmas?” – wprowadzenie nazw wybranych zabawek: a doll, a car, a train, a ball, a robot