Grupa III "Pszczółki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Ewelina
p. Aleksandra
POMOC:
p. Ewa
1. Mała i duża Ojczyzna
2. Ja - moje ciało i moja wyobraźnia
3. Przygotowania do zimy
I. Mała i duża Ojczyzna
- Nabywanie świadomości narodowej oraz wzbudzanie uczuć patriotycznych
- Rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojego kraju
- Rozumienie znaczenia i odczuwanie szacunku dla symboli narodowych
II. Ja- moje ciało i moja wyobraźnia
- Dbanie o higienę- uświadomienie znaczenia ruchu w życiu człowieka
- Nasze zmysły- ćwiczenia i zabawy sensoryczne
- Kreatywne zajęcia z zakresu tworzenia muzyki i sztuki
III. Przygotowania do zimy
- Uświadomienie schematu własnego ciała, dbanie o zdrowie w czasie chłodnych dni: właściwy ubiór
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, w tym życia zwierząt w czasie późnej jesieni
- Dostrzeganie regularności i układanie rytmów-poprzez zabawę matematyczną „Dzień-noc”
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez łączenie ze sobą różnych technik plastycznych- technika mokre w mokrym
- Porządkowanie zbiorów według malejącej wielkości przedmiotów – stosowanie pojęcia „mniejszy niż...”, „większy niż...”.
- Rozwijanie pojemności płuc poprzez umiarkowane dmuchanie – kolorowe słomki oraz ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza pod tytułem „Pada, chlapie deszcz”
- Wróżby i wspólna zabawa andrzejkowa
Będziemy także:
• doskonalić sprawność fizyczną i umiejętność dokładnego wykonywania zadań
• utrwalać figury geometryczne, klasyfikować i porównywać liczebność zbiorów
• uczestniczyć w koncercie muzycznym, teatrzyku, spotkaniu z policjantem
• kształtować umiejętności matematyczne – liczebniki porządkowe i główne
• ćwiczyć orientację w przestrzeni
• rozwijać nasze zmysły poprzez ćwiczenia słuchowe, koordynację wzrokowo-ruchową, rozwiązywanie zagadek
• rozwijać zasób słów, umiejętność poprawnego wypowiadania się
• doskonalić umiejętność rozwiązywania konfliktów poprzez rozmowę
• doświadczać radości ze wspólnego działania, uczyć się współpracy w małych zespołach
• kształtować zdolności empatii oraz umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych ludzi
• budować wzajemne zaufanie, poczucie bezpieczeństwa i wsparcie w grupie rówieśniczej
Realizacja projektów: „Zabawa Sztuką”, „Kreatywne Dni Nietypowe”
Realizacja innowacji: „Miś Cezary w Twoim domu”, „Kodowanie na dywanie”
Piosenki:
„Jesień-jesieniucha”, „Idzie jeż”
Wiersze:
„Polska”, „Pada deszczyk”
Opracowała: p. Ewelina
VEGETABLES:
- wprowadzenie nazw wybranych warzyw: carrot, pumpkin, onion, tomato, cucumber, pepper
- piosenki: "Five little pumpkins", "What's underground"
- wprowadzenie nazw wybranych produktów spożywczych, potraw i napojów
- piosenki: „Are you hungry?”, „I’m thirsty”
WEATHER:
- wprowadzenie nazw związanych z pogodą: sun, rain, snow, cloud, storm, rainbow
- piosenki: „Rain rain go away”, „Weather song”