
Grupa druga "Misiaki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Dagmara
p. Katarzyna
POMOC:
p. Patrycja
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC CZERWIEC
GR. II „MISIAKI”
NA MIESIĄC CZERWIEC
GR. II „MISIAKI”
Tematy kompleksowe:
1. Dzień Dziecka
2. Wielka wyprawa
3. Smaki i zapachy lata
Cele:
- zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci, kształtowanie świadomości korzystania ze swoich praw, rozwijanie umiejętności plastycznych, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie ustalonych zasad
- poznanie znaczenia słowa przyjaciel, doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego, doskonalenie percepcji wzrokowej, zachęcanie do podejmowania wspólnych aktywności
- poznanie nowej piosenki, kształtowanie poczucia rytmu oraz sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności podejmowania wspólnych zabaw w grupie
- poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata, rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej, językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach, poznanie pozawerbalnych sposobów na komunikowanie się z osobami mówiącymi w innych językach, budowanie szacunku do ludzi, kultur na innych kontynentach, ćwiczenie wczuwania się w emocje i uczucia innych
- poznanie nazw zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania wielkości, ćwiczenie umiejętności rozróżniania uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, rozwijanie empatii
- stymulowanie doznań sensorycznych za pomocą poznawania smaków, zapachów, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie, rozbudzanie ciekawości świata
- poznanie miejsca wakacyjnego wypoczynku, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności kulturalnego komunikowania się, umacnianie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, nauka radzenia sobie z emocjami dotyczącymi zbliżającej się przerwy wakacyjnej
- poznanie zjawiska przyrodniczego: tęczy, doskonalenie umiejętności matematycznych, kształtowanie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości przyrody
- poznanie znaczenia słowa sztuka, doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką, uwrażliwianie na piękno przyrody
PIOSENKI:
- „Co najbardziej lubią dzieci?”
WIERSZYKI:
- „Kicia” – wiersz D. Wawiłow
- „Skakanka” – wiersz J. Tuwima
- „Wycieczka” – wiersz D. Gellnerowej
- „Żółw” – wiersz J. Brzechwy
- „Lato w obrazach” – wiersz U. Piotrowskiej
- „Słoneczne czary” – wiersz D. Gellnerowej
Opracowała p. Kasia
Zabawy z elementami języka angielskiego - CZERWIEC 2023