Grupa I "Kotki" to dzieci 3-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Agnieszka
p. Natalia
p. Katarzyna
POMOC NAUCZYCIELA:
p. Ewa
p. Hanna
POMOC:
p. Małgorzata
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC LISTOPAD
GR. I "KOTKI"
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Mała i duża ojczyzna
- Przygotowania do zimy
CELE:
- poznanie pojęć: mapa
- poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z Polską
- wysłuchiwanie rymów w wierszu
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- odróżnianie krajobrazu miasta i wsi
- rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności
- rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych
- doskonalenie współpracy
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę
- budzenie chęci niesienia pomocy ptakom w czasie zimy
- rozwijanie umiejętności podziału słów na sylaby
- rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych
- kształtowanie sprawności manualnej
- integrowanie grupy
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków
- kształtowanie umiejętności określania położenia
- różnych przedmiotów w przestrzeni
- wzmacnianie wiary we własne możliwości
- kształcenie zmysłów
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
- poznanie jeża i jego przygotowań do snu zimowego
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała i manipulowania przedmiotami
- rozwijanie sprawności motoryki małe
- doskonalenie sprawności manualnej
- rozwijanie samodzielności badawcze
- prawidłowe używanie pojęć: wysoko, nisko, wysocy, niscy
- rozwijanie umiejętności przeliczania
- koordynacji ruchowo-słuchowej
- rozwijanie sprawności klasyfikacji
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania
- doskonalenie nazywania figur geometrycznych
Literatura dziecięca:
- Wycieczka po okolicy - Marta Krzemińska
- Karmnik dla ptaków - Marta Krzemińska
- Wybrana literatura dziecięca
Opracowała: p. Agnieszka
JĘZYK ANGIELSKI - LISTOPAD 2024r
VEGETABLES:
- wprowadzenie nazw wybranych warzyw: carrot, pumpkin, onion, tomato, cucumber
- piosenki: "Five little pumpkins", "What's underground"
- wprowadzenie nazw związanych z pogodą: sun, rain, snow, cloud
- piosenki: „Rain rain go away”, „Weather song